Färg på koppel
Jag skulle tro att svart gör sig bäst till den härliga pälsen! Man vill ha något som smälter in bra och syns så lite som möjligt!
Vad är det för utställning du ska på? :)
Tack för svaret! Inoff i Strängnäs :-)
Lycka till! :)
Svart eller brunt, framhäv de söta ögonen med ett koppel i samma färg?
Jag brukar använda svart koppel, gärna med bredare "front" under käken, eftersom min vovve är en york. Har även liknande till malteser. Ska synas så lite, som möjligt. Jag har även vitt koppel till maltesern.
Det har jag alltid undrat över, varför har man ett koppel som är bredare i framkant på vissa raser?
För att det ska kännas behagligare för hunden kan jag tro. Kopplen är ju oftast av nylon, ibland av läder, men på småhundar tunna och kan besvära hunden om maninte har bredare framkant.
Tack för svaren! Det blir nog ett svart ändå :-) Följdfråga: Vart köper ni era koppel? Jag har tittat på ett hos Propet men de hade inte det jag ville ha inne just nu.
Haromi.se har ett antal
Vart bor du? :)
Ska kolla in det, tack! I Västmanland :-)
Annars har jag just två svarta Utställningskoppel som ligger och samlar damm 😉Nu vet jag inte vad det är för ras du har, ser ut som en eurasier ? men åtminstone ena kopplet passar och kommer även passa i vuxen ålder.
Jag har redan hunnit beställa ett, men tack ändå! Jättesnällt :-) Ja det är en eurasier.