Uställning Sofiero
Någon som ska till Sofiero på utställning nästa lördag/söndag? 😃Jag ska dit med min welsh på söndagen (har jag för mig), och det ska bli jätte kul!! Har känt mig lite dålig på att åka till utställningar så nu ska det bli dags igen 😂Någon som ska dit, och vilken dag i så fall? 🙂
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Lycka till :)
Jag ska dit om den andra tiken valpar på rätt dag ;) Då ställer jag i grupp 5 men dock vet jag inte vilken dag än haha.. nä låt min tik valpa på rätt dag!!!!!+
Jag kommer vara där båda dagarna med mitt lilla odjur. (Australian shepherd)
Vi ska ställa på lördagen och tävla i Lk1 på söndagen :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Såg nu att jag ska dit på lördagen! 😃 Blir lite snurrig ibland med allt man ska tänka på, träna, packa osv 🤦♂️
#4 Blev nästan lite rädd där att jag hade kollat fel om du nu har en corgie(?). Med tanke på att man brukar ha alla från samma grupp på samma dag.
#5 Nä, jag har en Welsh springer spaniel, borde kanske skrivit WSS eller Welsh SS 😛
Trodde han var i rasgrupp 8 (har ingen som helst koll på rasgrupperna 😂) men Welshen är ju i rasgrupp 7 🙂
#6 Tänket på welsh corgie cardigan ;)
Welsh springer spaniel ingår inte i grupp 7 utan i grupp 8
#8 Ojsan, skrev visst fel, menade såklart tvärt om :P Hur som helst, jag aka vara där på lördagen ^^ :D
Ska dit som publik på söndagen :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Jag ska dit på lördagen, som publik :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
var kan man kolla program och sånt?:) kan tänka mi komma på söndagen :)
http://www.sydskanskakennelklubben.se/ Här finns info :) Ovanför bilden på hunden så står det "Besökarinfo" Kom ihåg att där finns MÅNGA saker att köpa och det mesta på extra pris, så hade jag varit du hade jag tagit med en peng för man fastnar nästan alltid för något!! ^^ xD Det kanske bara är jag, men det kan ju vara bra att tänka på att dom säljer en massa saker. :)
Ni som skall dit, är ni medvetna om att TS hund utsattes för Rävskabbsmitta i fredags?
http://hundar.ifokus.se/discussions/522b1b7c8e0e7479e700013a-rav-med-skabb
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Du får ursäkta, men hur vågar du ens utsätta ca 3000 hundar för rävskabb?? Din kanske inte har det men den kan bära det o smitta andra.. tänk på kennlar som har valpar hemma????? Och som (vallhund) har skrivit i din andra tråd kommer du inte bli populär!!! Helt otroligt att du ens tänker åka!!? Helt otroligt!! =O
Var lugna, jag kommer bestämma mig på fredagen innan jag börjar packa! Det tar bara några dagar innan man ser smittan och ser jag det innan jag åker då kommer jag SJÄLVKLART inte ta med honom, men det har gått fyra dagar och han har inte visat ETT ENDA tecken på att vara sjuk/ha smittan 🙂 Uppfödaren och jag ska träffas idag och trimma Crazy och då ska vi kolla igenom honom ordentligt också. Uppfödaren är föra detta veterinär så det ska nog gå att kolla upp lätt 😉
Som jag skrev i din andra tråd så kan de ha sjukdomen utan att klia sönder sig. En Schäfer jag kände hade som enda symptom att han tappade luktsinnet.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Ja, men om han inte visar några symtom så kan jag inte veta om han nu tappar luktsinnet osv. Såklart kan allt hända men han verkar inte smittad så jag får gissa på att det gått bra. 🙂 Han rörde ju trots allt inte räven vad jag har sett (och knappast möjligt då den skygga lilla ungen sprang under bilen) och räven backade undan och var alltid minst 1m ifrån. Och Crazy fick inte gå lös på åkern den dagen mer efter rävbesöket.
Det blir ingen utställning för oss idag, även om Crazy inte visat tecken på smitta så vill jag inte ta dit honom än ifall han har något som döljer sig. :)
Såja! Super resultat idag! Cannonbar Swedish House Mafia aca Scarlett blev idag BIR Valp och även BEST PUPPY IN SHOW!!!!!! (Bild kommer i ett eget inlägg senare)
#20 Grattis till er! Jag var där och såg det, vi hurrade högt för er ska ni tro!
Vi ick någon bra bild, kan slänga in dom om du vill, så fort jag får dem från min kompis kamera :)
Vi fick ett sufficient igen! Men vi är rätt nöjda ändå!
Zuki hoppade upp och pussade domaren när han skulle kolla på tänder och känna på henne och han sa hur många gånger som helst att jag hade en så otroligt trevlig hund och mycket bra temperament och helt underbar osv… MEEEN. Avvek från rasstandarn för mycket för att kunna få något annat än sufficient. (Rätt kul när sekreteraren skulle säga vad jag fick, så visade hon upp kortet och sa…"ehhh.. vad heter det egentligen?", precis som att ingen får det, haha).
Om någon har bilder från aussie-ringen (4/5) Så får man hemskt gärna lägga upp! Skulle vara kul om det fanns någon på mitt lilla odjur! :)
#21 Roligt! Då måste du sett mig med haha! Tog emot henne ;) Du får gärna skicka dem till mig! Men då gärna i pm ;)
Japp, jag såg dig :)
Mailar så fort jag fått bilderna! :)