Fråga om Junior handling
Ställde frågan på brukshund och ställer den här med: fast jag länkar😊 orkar inte skriva om
http://brukshundraser.ifokus.se/discussions/52093fa2ce12c45f1c000f40-rasfel
sedan, hur börjar man träna hemma om man inte kan gå kurs, hundungdom här har inget, åtminstone inte nu
Finns det som junior handling fast man inte ställer nÅgon annan hund än sin egen?
Så långe hunden är registrerad i skk får du använda den i junior handling! Hunden exteriör skall ej påverka domarens val då de är du som bedöms! I junior handling kan du ta vems som helst hund, bara du använder samma hunden från de att du startar tills finalen :) jag brukar låna lite alla möjliga hundar typ.. Beror på vad jag känner för haha ;)
Kolla med lokala kennelklubben om de har JH-träffar. Annars kan du gå på ringträningar osv! Kolla filmer från west minster KC, t.ex för att se hur de, gör! Åk till utställningar i närheten och kolla i rasringen och JH ringen.. Det kan ju skilja sig lite! Har du fler frågor är det bara att fråga på
Det jag menar är att det står lite var som att man byter hund under tävlingen. Eller är det bara i högre klasser.
Alla tävlar i samma klass oavsett erfarenhet… Oftast byter man hund som ett moment i tävlingen, då byter du hund med någon annan i ringen. Detta för att domaren skall få en bild av hur du kan visa olika hundar och raser!