Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettinofficiella-utställningar
Läst 2580 ggr
Killen
0

Södertälje 4/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilka ska på inof Södertälje den 4/8? Jag ska dit, vi firar utställnings jubileum. Förra året på just den utställningen var första gg jag ställde ut ( å första gg jag var på en utställning). Kunde ingenting om utställning , fick hp. Å sen bim. När jag skulle hämta min kritik blev jag tvungen att fråga sekreteraren om det var bra eller dåligt att få hp ( för jag tyckte heters pris lät som ett tröstpris) haha 😝

kissmekate.blogg.se

linda88
0

Ska dit o tävla lydnad med Norma samt ställa ut henne. Skall även ställa ut min gammal tik Flora. Är de en engelsk springer spaniel du har?

Killen
0

Yes, en lite eng springer är Linus :-)

kissmekate.blogg.se

linda88
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad roligt då är de Linus och min Flora som skall konkurrera emot varandra, de var ju bara två :) Flora ställs i veteranklass eftersom tant hunnit bli 10 år. Trimmade henne idag och så på lördag blir de ett bad och lite putts.

Killen
0

Jasså, så du har en springer du med :-)

men vi ställer i juniorklass, så då blir vi inte konkurenter iaf , för veteraner brukar ju köra för sig :-)

Så fin hon är :-)

Jag ska försöka trimma linus idag, jag kan inget om trimning, så han kommer inte bli lika fin som Flora

kissmekate.blogg.se

linda88
0

Ja men om båda får HP ska de ju tävla om BIR och BIM o blir konkurrenter på så sätt om vem som skall få presentera eng springer spaniel i gruppen.

Det är inte så svårt att trimma en spaniel. Raka halsen ner till bröstbensknappen, effilera jämt på sidan. Raka ca halva öronen, rycka överflödigt hår på huvud, klipp under och i mellan tassar o forma så runt du kan. Fanor på svans och ben klipper du efter tycke och smak.

Kattvänn
0

Lycka till!