Södertälje 4/8
Vilka ska på inof Södertälje den 4/8? Jag ska dit, vi firar utställnings jubileum. Förra året på just den utställningen var första gg jag ställde ut ( å första gg jag var på en utställning). Kunde ingenting om utställning , fick hp. Å sen bim. När jag skulle hämta min kritik blev jag tvungen att fråga sekreteraren om det var bra eller dåligt att få hp ( för jag tyckte heters pris lät som ett tröstpris) haha 😝
kissmekate.blogg.se
Ska dit o tävla lydnad med Norma samt ställa ut henne. Skall även ställa ut min gammal tik Flora. Är de en engelsk springer spaniel du har?

Yes, en lite eng springer är Linus :-)
kissmekate.blogg.se

Jasså, så du har en springer du med :-)
men vi ställer i juniorklass, så då blir vi inte konkurenter iaf , för veteraner brukar ju köra för sig :-)
Så fin hon är :-)
Jag ska försöka trimma linus idag, jag kan inget om trimning, så han kommer inte bli lika fin som Flora
kissmekate.blogg.se
Ja men om båda får HP ska de ju tävla om BIR och BIM o blir konkurrenter på så sätt om vem som skall få presentera eng springer spaniel i gruppen.
Det är inte så svårt att trimma en spaniel. Raka halsen ner till bröstbensknappen, effilera jämt på sidan. Raka ca halva öronen, rycka överflödigt hår på huvud, klipp under och i mellan tassar o forma så runt du kan. Fanor på svans och ben klipper du efter tycke och smak.
Lycka till!