Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikett: tips-och-råd
Läst 5555 ggr
idaah
0

Ställa ut en labrador, tips och råd?

Hej!

Jag ska ställa ut grannens labbe den 31 augusti, så jag har några frågor.

1. Vad ska man tänka på när det är första gången för både hunden och mig?

2. Måste han vara registrerad i svenska kennelklubben? Jag vet inte om han är det, men ska fråga grannen.

3. Hur förbereder man en labbe dagen innan utställningen?

4. Vad rekomenderar ni för något koppel och halsband till en glad och väldigt busig labbe?

Vill vara ute i god tid, så det är därför jag frågar nu! :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Kelin
0

1. Gott godis i mängder! Labbar ställer sig oftast bra på egenhand! Kolla på youtube eller west minster KC filmer t.ex annars åk till någon utställning i närheten. Packa ner allt du skall ha med dig dagen innan! 2. Ja! Annars är det en blandras utst ni får leta efter. 3. Oftast inget spec, skall se välvårdad ut lagom hull, fräscha klor. Man skall väl kanske inte bada hunden inför utställning som många andra raser ;) vissa rundar av håren på svansen och gör håren "luftigare" på benen ifall det behövs. 4. De flesta jag sätt har retriever koppel i samma färg som hunden och något tunnare än de kopplen på Ica typ ;) Lycka till!

idaah
0

#1 Hur menar du med att göra håren på benen luftigare, och hur gör man det? :)

När jag ska visa Kicken (hunden kallas för det) måste då ägaren (grannen då) följa med? Tänkte mest på att om han fick något annat uppbokat då!

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Kelin
0

De är i princip inga som gör det då de ej blir nån större skillnad.. Man kammar typ håren upp och ner så ser de lite grövre ut på vissa :) Nej, men du behöver vacc intyg och allt sådant till hunden!