Hundutställning iFokus

Hundutställning

Läst 14 ggr
molam
2024-09-05 18:24
0

Hundutställning inoff, 1/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har även Dieva haft sin utställningsdebut!
Maara hade sin utställningsdebut i junior =)

Dieva fick nöja sig med HP, Då Maara tog hem BIR, det var tur att det bara var mina tjejer i rasen denna gång,för precis när vi skulle in i ringen Öppnade sig himlen och Regnet öste ner xD mina tjejer hatar Regn och HATAR blött gräs ännu mer, och jag lovar att det syntes på Kritikerna och det faktum att dom rörde sig som att dom hade bajsat i byxan och visste inte Vad stå betyder xD kritikerna kommer nedan =)

Maara
9 månader, bra huvud och uttryck, något lågt ansatta öron, bra tillbakalagd skuldra, något karprygg, något sluttande kors och lågt ansatt svans, rör sig bra runt om, bra päls.
Dieva
9 månader, bra huvud och uttryck (här slutade det bra xD), något lågt ansatta öron, kunde önska mer tillbakalagd skuldra, något lång länd, något lågt ansatt svans, kunde önska mer förbröst och bröstdjup, bra päls.

Maara kan både ryggen, öronen och svansen Förklaras av regnet, då hon brukar få fantastiskt fina kritiker, Dieva vet jag inte då det var hennes första utställning, plus att mamma som aldrig egentligen ställt chi behövde ställa henne för att dom går i samma klass och Dieva gick bäst med mamma, Maara funkade inte alls med mamma.

Men bortsett från detta så mjällade och stressade Dieva väldigt mycket, så vet inte om utställning är nått för henne, hon ska ställas igen den 14e och därefter kommer jag att avgöra om hon ska fortsätta ställas, då det KAN ha varit vädret som gjorde att hon inte verkade vara ett fan av det, men tyvärr tror jag inte det.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus