Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1250 ggr
Mysisa
2016-08-12 01:08

Ta medhund som inte ska ställas

På söndag ska vi till Askersund och ställa en av våra tikar. Jag är ganska ny på det här med utställningar och har inte koll på regler osv till 100%
Har en valp hemma född i januari i år som jag överväger om han ska följa med. Han klarar av att vara hemma de timmar vi är borta + att jag har min tonårsdotter hemma så han har ändå mänskligt sällskap.
Men eftersom han är så ung funderar jag på att ta med honom. Jag har förstått att det oftast är ok att ta med en hund som inte ska ställas, men vad gäller?
Att hunden ska vara äldre än 4 månader och ha korrekta vaccinationer vet jag. Är det nåt annat man ska tänka på? Behöver det anmälas i förväg? Kostar det extra att ta med en hund som inte ska ställas?
Jag är ganska säker på att man får ta med hundar som inte ska ställas till Askesund då två av mina valpköpare sagt att dom ska komma med valparna som inte ska ställas (en är kastrerad och en är för ung) men vart ser man man att det är ok?

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
kim1980
2016-08-12 02:31
#1

Ja du många gånger undrar vad som gäller . När väll frågar så får jag ändå olika svar .. Så vore jag du skulle jag ta med den.. Är viktigt för valpar med upp leva enorma stora värden. Blir ju stimulans ♥. Är ingen stor utställning sort. . Mest kört för skoj skull med mindre grej . Djurafären anordna. Då hoppa jag på.. Jag kom 2 a ändå med komplimang grup. Dvs min hund var 3 år jag hamna i valp klassen.. Så van valp foder mm.. Men kul var det tog liksom inte hela dagen ♥ Ändå sa jag i anmälan ålder å så ..

Lizelda
2016-08-12 20:22
#2

Brukar aldrig vara några problem att ta med hund som inte är för ung och har alla vaccinationer. T ex My Dog eller Stora Stockholm är det mer meck med sånt men så länge du har stamtavla och dylikt med dig så brukar det inte vara några problem på "mindre" utställningar.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

isblixt
2016-08-13 09:41
#3

Brukar inte vara några problem :) Avgift brukar det bara vara på inomhusutställningar där det är trångt… där upplever jag att arrangören tar betalt för ej deltagande hundar för att folk ska undvika att ta med sig dessa…

Upp till toppen
Annons: