Annons:
Etikettallmänt
Läst 1051 ggr
Leviosa
7/18/16, 7:43 PM

Testa på att ställa ut

Såg att lokala hundklubben har en utställning i höst - kan man ställa ut "för skojs skull"? Har varit nyfiken på att testa på någon gång, så nu vore ju ett  bra tillfälle.

I så fall, är det någon som har lite bra länkar på hur det fungerar, från början till slut? Och vad behöver vi träna på? Hunden kommer vara 10 månaden när utställningen hålls, räknas han fortfarande in i "valpklass"?

Eller är det tvärt om; så att jag inte borde bege mig ut på så djupt vatten från noll erfarenhet eller kunskap? 🤐

Annons:
Engla1
7/18/16, 7:50 PM
#1

Är det en så kallad Innoficiell utställning, så kan du ju testa, då är det ju "bara" som en träningsutställnng, inga resultat sparas eller så, det är alltid en bra start! =)
Visserligen är inte alltid domarna utbildade/erfarna av just din ras, men det är oftast lättsamma och förstående om man säger att man är ny :)

Officiella däremot, är mer "allvar" eller vad man ska säga, där sparas resultaten på hunddata, och större priser ligger "i potten"
Men jag skulle börjat med inofficiell, till du själv och hunden känner er varm i kläderna och fått kläm på hur det funkar!

Här är en bra sida, som beskriver bra inför/under/efter utställningen.
Där finner du även kommande inoff/officiella utställningar!
Lycka till! =)
http://www.hundtwitter.se/tips

Upp till toppen
Annons: