Annons:
Etikettofficiella-utställningar
Läst 1241 ggr
Karolina-H
2016-05-10 09:23

Biten på första utställningen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på vår första officiella utställning i söndags och står utanför ringen och ska precis gå in för bedömning då en annan hund helt utan förvarning flyger på min lilla och hugger honom över nosen 😭 Han skriker (såklart) och jag drar honom till mig helt chockad. Ropar till ringsekreteraren att min hund är biten ni får vänta en stund, hämtar en handduk och tittar hur hans nos ser ut. är 3 djupa sår som blöder min han verkar ganska opåverkad, så jag går in i ringen för att inte göra en så stor grej av det och för att han inte ska sätta samman detta läskiga med att matte blir helt tokig.

Domaren hade fått veta att vi blivit bitna och han förstår att det inte går att prestera på topp men vi blir ändå 2:a bästa junior och med tanke på allt så är jag jätte nöjd. Sudden släppte händelsen jätte fort och var snabbt sitt gamla glada jag med svansen uppåt efter lite godis och uppmuntran från matte.

Har varit på massor med utställningar med mina hundar och detta har aldrig hänt och jag har heller inte sett det hända innan. Blev så chockad när hunden flög på, Sudden tittade inte ens ditåt och jag hade han i kort Utställningskoppel vid min sida.

Såren verkar ha gått tillbaka fint och jag tvättar dem och håller koll så behövs nog ingen veterinärvård som det ser ut. Blir bara så ledsen att det ska hända min snälla och glada lilla Sudd ❤️

Codeavalone.blogg.se

Annons:
[Outlawly]
2016-05-10 09:33
#1

Vilken tur att det gick bra ändå!

Men hunden som bet, får de verkligen vara kvar och tävla då? Känns ju väldigt osäkert att ha en sån hund på en sån tillställning.

Karolina-H
2016-05-10 09:39
#2

Ja hon var kvar och tävlade med hunden hela dagen borde man få då. Jag pratade med henne efter att vi varit i ringen och hon tog på sig allt och gav mig sårrengöring och jag fick hennes nummer. Så det sköttes jätte bra från ägarens sida så det är ingen fara.

Codeavalone.blogg.se

[Outlawly]
2016-05-10 10:34
#3

Jaha, vilken tur att det var så förstående ägare 🙂

Paxxa
2016-05-12 10:25
#4

Hundar som visar aggressivitet i eller utanför ringen ska diskvalificeras och rapporteras. Du borde uppsöka veterinären som kan dokumentera skadorna direkt ifall det skulle bli några men i framtiden. Annars får du nog betala eventuella men i framtiden själv.

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Fisherling
2016-05-12 16:00
#5

Som ovan sa, den hunden ska diskas och rapporteras. Nästa gång kanske det blir ännu fler skador.

Tinja har varit på tre utställningar och blivit påflugen på två av dem. Först av två Schäfrar som sedan vann sin klass, och sen av en RR precis när hon hoppat ur bilen. Jag borde haft vett nog att anmäla iallafall Schäfrarna för det var inne på utställningsområdet, men det var min första utställning och en inoff.

Jag tycker inte att hundar som visar minsta aggression har att göra varken på utställningar eller i avel.

tillowin
2016-05-13 23:09
#6

Jag hoppas verkligen att den andra hunden rapporterades, särskilt om det skedde helt oprovocerat! INTE OKEJ. Skönt att din hund inte verkar fått några stora men av det i alla fall!

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Annons:
Upp till toppen
Annons: