Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1312 ggr
isblixt
2015-12-31 15:50

Vilket godis i ringen?

Ni som har godis i ringen, vilket godis har ni? Vill ha tips på riktigt gott godis som inte luktar så mycket/illa att de andra blir störda. :)

Annons:
LuLeLo
2015-12-31 22:57
#1

I ringen och på tävlingar brukar jag lyxa till det med sånt här dyrt godis från planet pet t.ex. Som detta:

https://www.arkenzoo.se/pp-dog-chicken-chewbone-100g-022098-6

Tass Josephine

isblixt
2016-01-01 10:22
#2

#1 Ja planet pet är ett omtyckt godis, gärna de med tonfisk 👍

Jamie+Engla
2016-01-03 14:11
#3

Mamma scans köttbullar och vanlig korv. Detta får hundarna endast till träning och tävling så de vet vad som ska göras för att få lyxa till det lite :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

isblixt
2016-01-03 14:46
#4

3# Det har jag provat men det var inte så omtyckt. Tack ändå för tipset 👍 Dessutom luktar mamma scans köttbullar inte alls gott, de kladdar och jag luktar köttbullar i flera timmar efteråt trots x antal handtvättar…. ;)

Jamie+Engla
2016-01-03 18:43
#5

Nä vi gillar inte doften, men hundarna älskar den. Mina händer är fulla med ärr från vovvar som inte kan vänta på sina köttbullar.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

isblixt
2016-01-03 20:06
#6

#5 Min andra hund älskar köttbullarna men den jag vill ha nytt godis till är inte så förtjust i dom. Svansen kan vifta ännu fortare än vad den gör med köttbullar. 😃

Annons:
Wenniz
2016-01-06 20:15
#7

Natures: Menu Hundgodis (kör med både Ox, lamm och kyckling) är vårat "utställningsgodis", jag brukar annars torka eget godis som är nyttigare men dessa godisar är mjuka, smular inte och luktar gott för vovven så det passar perfekt som utställningsgodis för vår del. :)

================================================================================================================================================================================================================================================================================

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Linnea
2016-01-08 20:52
#8

Provade göra eget som luktar men inte överdrivet mycket. Strimlade lite hjortkött (går såklart med annat kött också) som jag la på en plåt och torkade i ugn några timmar i 50 grader. Var väldigt omtyckt!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

RibbonHunters
2016-01-12 14:41
#9

kör alltid frolic. Lät att stoppa undan och luktar inte så mycket. Men det konstigaste jag har sett var en tant som hade med sig en hel falukorv  in i ringen…  vet inte vem som blev mest störd, hunden eller jag som inte kunde sluta glo  :P

[Springerpoo]
2016-01-12 21:22
#10

#9 Min hunds uppfödare var och tittade på utställning i USA och då var det en dam som drog fram en hel kycklingfilé ur nummerlappsfickan. Allt jag kan föreställa mig är en rå, klabbig kyckling som har legat där en stund…😂

Har kört med frolic och blodpuddig. Ska använda köttbullar och lever nästa gång istället för jag tror då att min hund tycker det är mer värt det att stå still🤪

Boson
2016-01-20 20:43
#11

Orijens frystorkade godis. Ganska dyra men värda pengarna. Hundarna älskar det! Finns många olika smaker men Black angus som bara innehåller black angus kött/lever och Regional red som innehåller olika delar från vildsvin, lamm, angusnötkött.

Lätta att dela till små bitar. 

Finns samma godis till katt. Exakt samma grej förutom storleken på bitarna och påsen. 

http://k9closet.com/orfrdrdogtr1.html

TheaV
2016-01-23 23:22
Nikklador
2016-02-08 10:59
#13

Jag brukar köra med det som hunden älskar allra mest =)

Nu har jag precis skaffat en labbe och hon verkar älska ALLT så med henne kommer jag nog bara ta något eller så bestämmer jag mig för ett speciellt godis som hon endast får på utställning för då vet hon vad som gäller vid just det tillfället =)

 Hjärta http://nouw.com/sawas Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: