Annons:
Etikettinofficiella-utställningar
Läst 1586 ggr
AnneN
8/27/15, 7:00 PM

Inoff.utställning i Luleå 3/10

INOFFICIELL UTSTÄLLNING 3 OKTOBER 2015

Nu kan du anmäla till höstens utställning på Hundhuset i Luleå!

För mer info och anmälan, klicka in på http://www.hundhuset.org/utst%C3%A4llning/utst%C3%A4llning-3-10-2015-17751021

I barn med hund & bästa svansviftare får även blandraser/ostammade hundar delta!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Mysisa
8/27/15, 9:35 PM
#1

Är det vanligt att blandraser/ostammade får vara med på inoff? Jag kan absolut nada om utställningar :P Men eftersom jag bestämt att ställa ut mina avelshundar så bör jag väl lära mig lite.. Skulle vara kul om jag kunde släpa med hela mitt gäng till samma utställning

minavitas.wix.com/kennel

isblixt
8/27/15, 10:54 PM
#2

Inoffciella brukar vara för hundar med stamtavla hos skk, men det förekommer blandrasutställningar. Det brukar i så fall stå om det är även för hundar utan stam :)

AnneN
8/27/15, 11:47 PM
#3

#1 Nej det är tyvärr väldigt ovanligt pga SKK´s regler som gäller även för lokalklubbarna, men vi har valt att tillåta blandraser på barn med hund & bästa svansviftare då dessa är mest för skojskull, men inte i den vanliga utställningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mysisa
8/28/15, 12:14 AM
#4

Tråkigt att det är ovanligt, det hade ju höjt motivationen hos mig om jag fick släpa med mig allihop även om det bara är inoff

minavitas.wix.com/kennel

AnneN
8/28/15, 12:20 AM
#5

#4 En av orsakerna till att vi på Hundhuset arrangerar aktiviteter även där blandisar är tillåtna är att förut så hade nästan alla i styrelsen blandraser. Nu är jag ensam i styrelsen med blandras, men jag ser till att hålla igång det för jag vet att det finns fler med blandisar som är intresserade.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hoppetossa
10/6/15, 3:17 PM
#6

Kommer ni ha några fler utställningar under hösten? Min valp var tyvärr för ung för den här. :)

http://empirebroline.blogg.se

Annons:
AnneN
10/6/15, 9:22 PM
#7

#6 Inte under hösten, men vi kollar på möjlighet att ha under vintern om vi kan hyra lämplig lokal för det.
Men vi har utställningsträning varannan torsdag, vilket också är jättebra träning för både hund och handler 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: