Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 3864 ggr
[tildemattson]
2012-10-19 14:59

Junior Handling?

Har på något helt otroligt sätt gått vidare till finalen i sydskånska mästerskapet i Junior Handling. Men saken är det att det var tidigt i våras jag tävlade senast så jag minns knapp någonting. Någon som hade velat dela med sig av rörelser och sånt?

Annons:
[Ebfotograf]
2012-10-19 21:01
#1

Figurerna finns här, hoppas det går bra!!
Jag funderar själv på att börja med Junior Handling, men vet inte om håller måttet så att säga.

Jamie+Engla
2013-06-24 02:39
#2

.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Kelin
2013-06-24 18:29
#3

En handler är aldrig fullärd! Man lär sig massa nya knep och saker! Man kan även nätverka genom JH då de ofta är folk som står utanför ringen och kollar. Övning ger färdighet, ju mer man kan öva ju bättre är det! Handlingen i JH ringen håller ganska ofta en högre standard än många ras ringar… Sedan får man chansen att prova nya raser som gör att man utvecklas till en handler med stora raskunskaper! Jag själv har ingen kennel, eller bekanta med kennel. Men har lärt känna otroligt många genom just JHn..

Jamie+Engla
2013-06-25 10:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 vi har kennel, och genom åren haft flera olika raser. Jag är även handler för flertalet olika raser som dvärgpincher, Engelsk bulldog, Akita inu, mops, rottweiler, american akita, podengo portugues liso/cerdoso pequeno (liso=släthårig, cerdoso=strävhårig) och även korthårscollie mm. Nätverka gör jag igenom de stora tävlingarna, det är ofta jag går in i gruppfinal på flertalet stora utställningar såsom My Dog, köpenhamn (dk)sofiero, gotland, växjö, herning (dk), oslo (no), Bornholm (dk), mm.. samt stora Stockholm. Fått fram min egna hund till svensk uch, dansk uch, norsk uch, nordisk uch, Köpenhamnsvinnare -09, (dansk rasvinnare -09) och Internationell Utställninnschampion. Dottern på 22 månader är även svenskjuniorvinnare -12 och det är även min hund. Så, jag syns ;) Den första har även flertalet biljetter till crufts och nu har hon livstids biljett till cruft,hon är även inbjuden till "best of the best" . Har även en nära vän som är domare för JH, hon tycker inte jag ska börja jh då jag har mer framgång hos mina hundar, och om min handling så säger hon att den är riktigt bra, bättre än hon trodde hos en självlärd.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[Bullen300]
2013-06-28 13:33
#5

wow det var många rosetter 😃

Horseland
2018-12-17 09:18
#6

Undrar om någon har tips på frågor domaren kan ställa till en?

Annons:
Horseland
2018-12-17 09:18
#7
Upp till toppen
Annons: