Annons:
Etiketttillbehör
Läst 4760 ggr
Cixx
10/23/16, 10:51 PM

Utställningskoppel

Vilken färg på Utställningskoppel skulle ni välja till en isabellfärgad/beige hund? 
Bling/no bling?

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Annons:
Jamie+Engla
10/24/16, 3:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har bara svarta, oavsett färg på hund. Någon hund har bling, någon inte. Det beror på hur hunden är i olika halsband, en av hanarna kräver ett tjockare halsband. Det tjockaste jag ville gå fanns bara med bling. Sen har mina 2 Champion tikar kedja i helstryp, vanligt svart nylon utan bling. En unghund med fast nylon koppel tunnt. Någon med annan sorts flätning. Känn av, bäst för både dig och hund.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Cixx
10/26/16, 12:41 PM
#2

#1 Okej. Svart funkar ju till allt men tänkte om kanske beige eller guld skulle vara snyggt? Jag gillar ju bling så lär bli lite sånt iaf :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Jamie+Engla
10/27/16, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag tycker inte man ska matcha hunden, det ser så ansträngt ut. Är hunden gul/fawn/beige passar det inte med koppel i de färgerna. Men ett svart koppel med guldstenar kan ju absolut vara något! Mitt tycke Lägg gärna ut vad du köpt sen

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Cixx
10/30/16, 2:19 AM
#4

Ja, just nu funderar jag just på svart koppel med guldstenar och kanske några guldpärlor i själva koppeldelen.  Självklart ska jag visa upp det sen 😃

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Engla1
11/26/16, 12:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Visst, man kanske inte ska gå efter hundens färg, jag själv har en grå "nyanserad" hund ("fyra nyanser av grått" typ 😉) och grått på honom gör att han nästan ser "smutsig" ut, då ingen färg passar, eller sticker ut. Men jag gjorde detta häromveckan till en black & tan tibbe, o det blev faktiskt riktigt snyggt =)

Engla1
11/26/16, 12:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6
Annons:
Cixx
11/27/16, 2:16 AM
#7

Det är ju faktiskt sant att koppel i samma färg kan göra att hundens färg inte ser ren och fin ut. Så härligt att få ärliga svar! 😃

Snyggt koppel också!

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Engla1
11/27/16, 9:41 AM
#8

Vad är det för hund du har? Har du bild ? 🙂

Engla1
11/27/16, 9:41 AM
#9

Vad är det för hund du har? Har du bild ? 🙂

Cixx
11/27/16, 8:35 PM
#10

Jag har en italiensk vinthund (snart 2), Båda är isabellfärgade :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Engla1
11/28/16, 3:16 PM
#11

Skriv till https://www.facebook.com/mandasdesign/ så kanske ja kan fixa åt dig 🙂

Frida B
12/26/16, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Jag har detta! Min kompis har gjort det själv, hon är jätteduktig. Finns på facebook :) Fick beröm på första utställningen för att det var så fint, domaren älskade det… :D Till en Kelpie!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cixx
12/27/16, 11:54 PM
#13

#12 Jamen det är väl Johanna med Athena och Troja som gör dom?

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Annons:
Frida B
12/28/16, 4:58 PM
#14

#13 precis!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Paxxa
1/2/17, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag går väl emot strömmen då och tycker att man ska ha samma färg som på hunden, iallafall på halsbandet. Om man nu inte använder kedja. Vet en som har rött koppel och en som har lila koppel till svartprickiga dalmatiner och det stör mig sjukt mycket, gör ont i ögonen 😃

Jag har svart läder med svart kedja till mina två svartprickiga. Sen har jag även ett ljusrosa med bling och silvrig kedja som "extra" koppel, om mina hundar ska in i ringen samtidigt eller om jag ska visa en brunprickig eller så. Får rysningar om jag måste visa brunprickiga i svart koppel..  Har även ett svart med rosa bling i retrievermodell, men det använder jag sällan för mina hundar blir lite väl starka i det. 

På bilden: Min hund längst fram i svart, den bakom har lila koppel.

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

NobleGuardians CanaanDogs
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#16

Bild 1: Chaya ställs i svart/orange halvstryp och svart koppel

Bild 2: Hanen Gidi ställs i mässingskedja och rödbrunt koppel

Bild 3: Asherah ställs i svart halvstryp och koppel m mässingdetaljer eller i svart/lila halvstryp och svart koppel.

Själv klär jag mig oftast i svart så kopplet "stör" inte helheten 😃

Upp till toppen
Annons: