Annons:
Etikettallmänt
Läst 761 ggr
XeZafir
8/27/16, 11:10 AM

Utställningsdags

Jag läste precis ett inlägg från 2011

Att uppskatta sin hund -precis som den är

Det gör jag verkligen men nu ska jag då göra premiär i ringen. Det ska bli intressant…

Min lilla tjej ställdes som 6 mån på malmö valp och kom 2 i sin klass, superkul. Det var min dotter som ställde henne då. Nu ska alltså jag göra detta och givetvis hoppas jag att hon ska få bra bedömning och hon får gärna få en bra plats. Även om det inte spelar SÅ stor roll så finns ju önskan där!

Ska även ställa ut en ny valp, även hon 6 månader. När jag satte på henne utställningskopplet härom dagen, blev hon som tokig! Hon har ju aldrig gått med halsband 😃 Nu blir det halsband på vid varje runda och ikväll är det åter dags att träna med Utställningskoppel och se om hon tycker det är ok. Lilla trollet ❤️

Men en fråga till er som är lite/mycket vana. Jag har upptäckt att hon har en del tandsten på kindtänderna, hur ser man på sådant? Finns det ett bra sätt att minska detta? Få bort det själv, utan att gå till veterinär. Är det "bara" att skrapa som gäller? Tyvärr har jag aldrig kommit igång med tandborstning 😕.

En annan fråga. Plötsligt har hon probelm med att okända rör henne när hon står uppe på ex bord. Det är ju inte helt lätt att hitta folk som är okända som vill/kan känna på henne, men finns det något annat sätt jag kan träna in det igen, så hon kan stå någorlunda?

Spännande ska det bli iaf!

Annons:
Upp till toppen
Annons: