Annons:
Etikettallmänt
Läst 1651 ggr
hund_katt
7/20/16, 12:31 AM

ställa jaktgolden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderade på att ställa(inoff) familjens Jaktgolden i slutet på augusti då jag har anmält sheltie-valpen dit, så tänkte jag det kanske kunde vara kul att testa med Rocky(golden) också då, bara för skojs skull när jag ändå ska dit liksom.

men aa.. jag kommer nog skippa denna gången och ta med han nästa gång isåfall. just nu är han inte jättefin i päls. fäller mycket nu och tunnare än vad han brukar vara i pälsen. vintern har han lite finare päls, större man under halsen bland annat.

MEN. han är Jaktgolden. jag vet att han kanske inte kommer få så bra bedömning. men folk lär väll glo och fnysa åt att jag kommer där med min "forntida" golden, som faktiskt är GOLDEN och inte vit. och om jag får säga det själv, så som en riktig golden ska se ut ;) slank i kroppen och inte nån klumpig vit newfoundland… menar inte att stiga någon med uts.golden på tårna nu, så förlåt i så fall ;)

vad skulle ni tycka om en icke typisk utställningsvariant kom upp på planen? ska jag ställa honom(sen när pälsen fixat till sig lite) eller är det inte värt det?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
kim1980
7/20/16, 1:18 AM
#1

Så ska sån ras se ut har jag verkligen för mig . Men är ovanligt i dag tycker jag. Hund bad gör mycket . Har för mig jag ställde ut För skoj skull blandras min förvåning så kom vi 2 faktiskt. . Han blir rastlös ska naturligtvis klia sig just då. Var i fällningen. . Finns så mycket bra produkter i dag och under hårs kam. Har salong variant fast hemma ha ) Så jag skulle prova som sagt för är kul folk mutrar. Tror man inte fattar suckar. .

Linnea
7/27/16, 12:29 PM
#2

Har en utst.golden, dock inte en av den tunga typen. Den ursprungliga är väl snarare ett mellanting mellan dagens båda. Personligen tycker jag att det är fel att man inte måste ha jaktprov för att bli utställningschampion på en arbetande ras. Jag tycker att du ska ställa honom, gärna på officiell också så får folk se en annan sida av saken. Hade varit kul att veta resultatet 😊

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

hund_katt
7/28/16, 8:00 PM
#3

Tack så mycket! då ställer jag honom också då 😃 kanske kan ta en officiell på honom med nån gång 🙂

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: