Annons:
Etikettofftopic
Läst 1383 ggr
Engla1
7/18/16, 8:02 PM

"Skryt" (?) och fråga om färger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag flyttade in i okt till nuvarande sambon fick jag vargen "på köpet".
Då jag blivit utställningsbiten (som de flesta andra här 😉 Så har ja tänkt ställa ut honom._

När jag flyttade hit, kunde han typ zip - zero - nada.
Han kunde sitt, det var väl typ det :P
Så ja hade då ett projekt, att få en nu 2½ årig IV att kunna uppföra sig, och kunna STÅ , en hund som har typ 0 koll på kroppen bakom frambenen!

Många gråa hår har man fått, o säkerligen ett antal hårstrån mindre också! 😉

Men så var ja o tränade med en ny träningskompis för nån vecka sen, vars sambo hade kamera som denne "lekte runt med"
Och jag har inte tänkt på det själv, men vilka framsteg som gjorts!
Från att ha fattat 0 vad jag velat i vintras, så ställer han sig nu iaf 8/10 ggr själv, utan att jag rör mer än typ örat!

O den känslan, när man tränat allt själv, varit iväg på MAX 2 träningar, den är obeskrivlig! ❤️

Så bara att få upp hull och ner med päls, så gör vi nog vår debut i ringarna innan detta år är slut!

Så kommer min fråga:
Färger!
Tänkte eventuellt ha svart halsband/koppel, men vilken/vilka färger kan man ha på kläderna?

Annons:
linda88
7/18/16, 8:57 PM
#1

Eftersom hunden är ljus skulle jag ha mörka färger sen om de är svart, rött, grönt eller lila spelar ingen större roll

Jamie+Engla
7/19/16, 8:45 AM
#2

Starkare färger skulle jag valt, inte vit/grå/svart och inte beige eller brunaktigt. Såg för ett tag sedan en som sprang i blekt gul dräkt. Super snyggt Varför inte något åt de lila hållet? Eller grön? Finns massor med färger, nyanser och mönster

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Linnea
7/27/16, 12:31 PM
#3

Du ska ju inte synas mer än hunden men du ska inte heller smälta ihop med den så ja, inte svart, vitt eller grått.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Jamie+Engla
7/27/16, 2:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Såhär klädde jag mig i Neumünster, de är klart att du kan ha starkare färger för att få hunden att synas mer. Jag har aldrig färger i samma färgskala som mina hundar. Mina är i färgerna ljus fawn till intensiv fawn. Så jag bär aldrig röd/gul/rosa/lila/orange men blå/grön/vit/svart/grå i olika nyanser har jag. Har faktiskt burit min guldiga klänning en gång men då ställde jag annan ras också så de fick vara.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
7/27/16, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tånga Hed

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
7/27/16, 2:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ronneby 2015, min Pedro Grupp-1 och BIS-4

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Jamie+Engla
7/27/16, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Pedro i Herning, Dansk Vinnare och Top Winning Cimarrón 2015

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Upp till toppen
Annons: