Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1967 ggr
Mysisa
4/14/16, 5:28 PM

Löptik på utställning

Jag tänkte ha premiär på min utställningskarriär om 10 dagar men nu har naturligtvis lilla fröken fått för sig att börja löpa.
Löpet startade för 2 dagar sen så det är ganska stor risk att hon är i höglöp just vid utställningen (hennes första löp så jag kan inte räkna ut mer exakt än att jag tror).
Så, jag vet att man FÅR ställa löptikar. Men är det nån hemlig oskriven regel att man bör låta bli? 
Kommer alla hanhundsägare titta snett på mig?

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
Lizelda
4/14/16, 5:33 PM
#1

Jag har haft med löptikar utan problem, tänk bara på att de blöder så det kan komma i både päls och överallt annars.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Elverpige
4/14/16, 5:34 PM
#2

Som hanhundsägare har jag inga problem alls med att folk tar med sina löptikar, men det brukar uppskattas om man inte står precis utanför ringen när det är hanar inne i den 🙂

Mysisa
4/14/16, 5:38 PM
#3

#1
Blodet tror jag inte kommer vara något större bekymmer faktiskt. Hon blöder väldigt sparsamt och tvättar sig mycket noggrant.  Tror som sagt hon kommer att vara i höglöp just då så några större mängder blod bör det inte komma.
Sen är hon korthårig merle så även om hon skulle få nån fläck blod på sig så är det knappt märkbart.
Jag tänker mer på omgivningen och alla hanhundar som kommer att vara där. Det är en inomhus utställning så jag kan inte hålla mig i utkanten tills det är min tur direkt.

minavitas.wix.com/kennel

tillowin
4/14/16, 6:07 PM
#4

Jag har ställt ut löptik ett par gånger. Ärligt talat så brukar jag inte tala om att jag har löptik, de flesta skulle inte märka det om jag inte sa det! (Inte så att jag undanhåller förstås, men inte "ur vägen, löptik!" om du förstår vad jag menar :P )

Tycker dock att man ska visa hänsyn så gott det går och hålla tiken en bit ifrån ringen fram tills hanarna är bedömda, min ligger oftast och myser i sin bur så då är det ju inga problem, vi sitter lite längre bak bara. Men ja, inte springa omkring så mycket med tiken och inte ha henne precis bredvid ringen, eller parkera just intill en unghane eller så, så brukar det inte vara några som helst problem :)

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Mysisa
4/14/16, 6:55 PM
#5

Ok verkar som att jag kan gå iaf :D

Jag startar som nummer 57 i ringen. Ringen startar kl  09.00 
Kan jag komma 10.30-11.00 så jag slipper "störa" så mycket som möjligt?

minavitas.wix.com/kennel

Paxxa
4/14/16, 10:19 PM
#6

Kör på bara!

/Ägare av både hane & tik

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Annons:
Jamie+Engla
4/16/16, 7:55 AM
#7

Ang tiden är det ingen annan som kan säga när du bör vara där. Alla domare dömmer i otroligt olika hastigheter. Även när jag har 76 i ringen är jag alltid på plats en timme innan ringen startar. Att hon löper är inga problem, jag har ställt ut höglöpande tikar hur många gånger som helst utan problem, och då haft med egen hane. Mitt ansvar som hanhundsägare att träna dedär. För min pojke är det inga problem, går med han och alla mina tikar i samma hand, även om 1-2 skulle löpa utan problem.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Upp till toppen
Annons: