Annons:
Etikettofficiella-utställningar
Läst 3253 ggr
Paxxa
3/30/16, 3:18 PM

Planering 2016

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur långt planerar ni i förväg? Jag har planerat hela detta året. Dock lite beroende på domare och beroende på om min hane hinner bli champion. Blir han champion så ställer vi in alla "små" utställningar och åker bara på dubbelutställningarna och utomlands. Valpen åker också bara på de "roliga" utställningarna innan hon blir junior. Vuxna tiken får följa med utomlands om hon får plats. Funderar på om jag ska ställa henne i Champion eller Öppen.. Lutar mot Öppenklass. 

Vilka utställningar ska ni på? :D

Hittills har vi varit på MyDOG båda dagarna och i Strängnäs. Framöver ser det ut såhär:

Västerås 23 april Öppen-hane

Lidköping 7 maj Öppen-hane

Rasspecial 14 maj Öppen-hane och Valp-tik

Norrköping 4 juni Öppen-hane

Vejen 10-12 juni Öppen-hane

Leksand 18 juni Öppen-hane

Tvååker 8-9 juli Öppen-hane och Valp-tik och Öppen/Champion-tik

Rasspecial 16-17 juli Öppen-hane, Valp-tik och Öppen/Champion-tik

Köping 23 juli Öppen-hane

Ransäter 30 juli Öppen-hane

Askersund 14 augusti Öppen-hane

Norrköping 20 augusti Öppen-hane Valp-tik och Öppen/Champion-tik

Eskilstuna 21 augusti Valp-tik och Öppen/Champion-tik

Gimo 10 september Öppen-hane och Öppen/Champion-tik

Åland 24 september Öppen-hane och Junior-tik

Växjö 4 november Öppen-hane och Junior-tik

Herning 5-6 november Öppen-hane och Junior-tik

Stockholm 2-3 december Öppen-hane och Junior-tik

Helsingfors 10-11 december Öppen-hane och Junior-tik

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Annons:
[Springerpoo]
3/31/16, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har planerat så gott det går för hela året😃.  Kanske inte blir vissa av de jag har skrivit upp för domaren inte passar, vi har annat inplanerat eller för att jag inte tycker Gus är tillräckligt mogen. Men hoppas verkligen att det funkar på de flesta!😂 Målet i år är att få minst ett excellent, men det tror jag vi fixar😎

Vi hade flera inofficiella planerade i början av året men vi har bara varit på en som var i Susedalens Ridhus. Detta pga att Gus fick åka in på operation i början av året. Halva ansiktet rakades och NU har pälsen börjat komma tillbaka på riktigt.

June Hundlubb 1 maj (inofficiell)

Lidköping 8 maj, Junior

Skillingaryd 28 maj (inofficiell), kanske skippar denna

Göteborg 5 juni (inofficiell)

Vänersborg 11 juni, Junior

Tvååker 8 juli, Junior

Ronneby 13 augusti, Junior (Måste titta mer på domaren)

Norrköping 21 augusti, Junior (Ingen domare än)

Växjö 4 november, Junior eller Unghund (Ingen domare än)

Stockholm Hundmässa 4 December, Unghund (Ingen domare än, men åker kanske ändå😊)

Paxxa
3/31/16, 8:20 PM
#2

#1 Så fin han är! Ovanlig teckning va? Aldrig sett någon med så lite vitt tror jag 😃 Domarna för Stockholm kom ut idag, så du kan kika nu 😉

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

[Springerpoo]
3/31/16, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Tack!😃 Nja, att de har lite vitt är inte så ovanligt. Men han är faktiskt vit på andra sidan. Just att han har halv krage och hög strumpa på sin högra sida och ingen krage och endast vit tass på vänstra gör honom dock väldigt speciell i sin teckning!😂

Paxxa
4/1/16, 9:42 AM
#4

#3 Ah, på den sidan såg han ut mer som jag är van vid :D Häftigt!

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Elverpige
4/4/16, 7:51 PM
#5

Har planerat lite. Flera av dem funderar jag dock bara på, så några faller nog bort och kanske tillkommer nån! Får hem en ny liten stjärna på lördag som ska ut i ringen i år 😃

Sundsvall 10/4 - Öppenhane

Rasspecial 15/5 - Öppenhane

Piteå 28/5 - Öppenhane (ev.)

Vännäs 18/6 - Öppenhane (ev.)

Kramfors (inoff) 2/7 - Valpklass

Alfta 10/7 - Öppenhane (ev.)

Högbo 4/9 - Valpklass, ev. Öppenhane

Gimo 11/9 - Valpklass (ev.)

SSUK Sundsvall 15/10 - Valpklass, Öppenhane

Sundsvall 16/10 - Öppenhane

Kramfors (inoff) 23/10 - Valpklass

Lilla Stockholm 2/12 - Juniorhane

Stora Stockholm 4/12 - Juniorhane

Paxxa
4/4/16, 11:12 PM
#6

#5 Vad roligt! Stockholm är ju ett måste när man har en junior 😉 Vilken ras har du?

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Annons:
Elverpige
4/5/16, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

#6 Lite så jag tänkte också, måste ju passa på att åka dit när han är junior! 😃
Jag har eurasier. 

Här är mina grabbar 😍

Jamie+Engla
4/7/16, 1:26 PM
#8

Vi har det mesta planerat för hela året, men vi gör inget officiellt förren anmälan är ute oftast =) Blir ett ganska lungt 2016 för oss, tar lite paus ser det ut som just nu :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Paxxa
4/8/16, 11:56 PM
#9

#7 Så goa! Så stor kontrast mot mina hundar haha. #8 Varför inte? Vet att det finns en del som gör så, har dock aldrig fått höra någon anledning. Är väl roligare om man kan planera tillsammans och träffa folk :)?

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Jamie+Engla
4/9/16, 11:40 AM
#10

#9 Då många struntar i utställningen om vi kommer gör vi så. Det är inte så att vi vinner varje gång, men vi placerar oss ganska högt. Roligt att få se andra hundar och kunna jämföra, att gå in i ringen själv är eller med få hundar är inget roligt.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Paxxa
4/9/16, 12:43 PM
#11

#9 Tack för svar :) Jag förstår vad du menar, är lite samma sak i vår ras. Om de ledande uppfödarna skriver att dom ska åka så är det många som struntar i att anmäla. Tråkig inställning av de som struntar i att anmäla tycker jag :)

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Jamie+Engla
4/10/16, 9:08 AM
#12

#11 Ja men det blir tråkigt, roligare när man kan ta tillfälle i akt och prata med ägare och uppfödare om rasen mm. Många bor ju långt ifrån så då träffas man bara där :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Mlyy
4/25/16, 10:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Den jag vet att vi ska på är:

Leksand 19 juni - öppen klass

Sen har jag funderat på (beroende på hur jag jobbar i sommar):

Alfta 10 juli - öppen klass

Ransäter 31 juli - öppen klass

Högbo bruk 3 september - öppen klass

Högbo bruk 4 september - rasspecial - öppen klass

Min fina tjej som blir 2 år om en vecka, 2 maj. 😍❤️
(Bilden är från Stockholm hundmässa förra året i december, ställde för första gången på mässan förra året och det var mitt mål med utställning, och vi gjorde det!! 🏆🥳)

Vet faktiskt inte om vi ska ställa på hundmässan i år, har inte bestämt mig än. Har varit dit 2 år tidigare och inte ställt. Och vilken skillnad det är att åka med hund och ställa ut och att åka utan hund! 😛

Annons:
Mysisa
4/26/16, 1:18 AM
#14

Jag har ännu inte fått mitt schema för i sommar så jag kan inte planera riktigt än.
Det lutar ändå åt att åka till Köping, det ligger så pass nära att jag hinner sova även om jag jobbar den helgen (jobbar natt)
Men jag har inte bestämt vilka hundar som ska med.
Jag kommer nästan garanterat ställa min junior tik. Funderar även på att ta med antingen min vuxna tik som just nu har valpar, isf i öppen, eller valpen som i juli är 6 månader.
Jag har dessutom fått frågan om jag vill vara handler åt en av valparna ifrån min förra kull.

minavitas.wix.com/kennel

Linnea
5/20/16, 7:59 PM
#15

Har hittills varit på MyDog och Sydskånska i Malmö. (Very Good på båda.) Ska inte åka på så många för jag ska hinna med hästen också. Vi ska till Åland, Herning och Stockholm.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

[Springerpoo]
5/20/16, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#1 Planeringen har blivit lite ändrad för oss.

Året blir såhär istället:

June Hundklubb 1 maj, Junior (Avklarad, en riktig flopp)

Göteborg 5 juni, Junior (inofficiell)

Tvååker 8 juli, Junior

Tvååker 9 juli, Junior 

Ronneby 13 augusti, Junior 

Stockholm Hundmässa 4 December, Junior

Vi har valt att vi ska ställa på båda dagarna på Tvååker för att min faster kommer i sommar flytta till ett ställe i närheten och hon vill också ställa ut sin hundSkrattar Har även bestämt att lillkillen ska gå som junior så länge det går. Vet inte varför jag först tänkte att han skulle gå som unghund på Hundmässan, han blir ju liksom 18 månader i januariGalen

(Bjuder även på en lite färskare bild)

Zakaraa
5/23/16, 9:32 PM
#17

Har inte så jättemycket inplanerat. Det är min mamma som står som ägare på min vovve som sköter all anmälan osv, jag är 'bara' handlern :P

29 MAJ: Österbybruk - Veteranhane
11 JUN: Sigtuna (inoff. rasspecial) - Veteranhane & en sk "Kom som du är"hane
12 JUN: Sigtuna (Nordic Terrier Show) - Veteranhane
19 JUL: Alfta - Veteranhane
ev. 3 SEP: Högbo - Veteranhane
4 SEP: Gävle - Veteranhane, veterantik & en "kom som du är"hane

Den sistnämnda är vår regionala rasspecial "Gästrikebordern", vi firar 10år i år. Jag sitter med och arrangerar denna.

Vi var på vår stora (inoff) rasspecial i lördags "Årets Border" där vi blev placerade som Reserv Bästa veteranhane med sååå dålig pälskvalité (de kör fortfarande med reserv, inte säker på varför). Jag hoppas innerligt att pälsen hinner bli bättre inför söndagens stora utställning i Österbybruk.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zaviie
7/3/16, 8:15 AM
#18

Detta året tar vi lite som det kommer eftersom vi båda jobbar söndagar.  
Nästa år blir det mer planering och förhoppningsvis lite mindre beroende av vart utställningarna är någonstans.
Det jag hoppas på att kunna åka på i år är Ljungskile i aug kanske Norrköping och sedan Sthlm i vinter. Följt av My Dog.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Linnea
9/11/16, 12:08 PM
#19

Åland om två veckor sen Herning. Blir inget Stockholm, det blir för dyrt med hotell osv.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Jamie+Engla
9/12/16, 3:31 PM
#20

Åker till Ballerup (Köpenhamns Vinnare) nu på lördag med totalt 6 hundar. Får se hur det går

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Vattnadal
9/12/16, 4:55 PM
#21

Vi har hunnit med 2 inoficiella, och sen en husky i Öppen klass tikar i Alfta, en grönlandstik i bruksklass i Högbo, ska sedan på polarhundklubbens utställning i Voxna 24-25 sept, ställer grönladstik i brukslass, hennes dotter i valpklass (och 4 av 5 köpare är där med syskon), samt 2 huskytikar, en unghund och en veteran som ställs både lördag och söndag.
Har precis anmält grönlandstiken till Sundvall i bruksklass, och kommer troligen att anmäla till en inoff i Hudik 19 nov, då det är en mycket bra domare, som jag vill se vad hon tycker om några av mina hundar. Gillar hon dem kan jag åka långt för en officiell sen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Growing Nerves
9/13/16, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Efter ett helt år utan utställning så är det ÄNTLIGEN dags igen! Första för iår och första för min minsta blir Tibethund den 1/10. Hon är bara straxt över 4,5 månader, men är en bra träning!

**Med vänlig hälsing 
**Linnea Berg

Temmy
9/16/16, 8:14 PM
#23

Vi ska på våran första (och officiella!) utställning den 8 oktober. 😃 Förväntar mig absolut ingenting, våran uppfödare ska hjälpa mig att ställa så personligen behöver jag inte vara rädd för att klanta mig men hunden är ju verkligen inte tränad till att stå fint eller något så det kan bara gå åt h-vete. 😛Kul ska det bli i vilket fall som helst!

Upp till toppen
Annons: