Annons:
Etikettofftopic
Läst 1523 ggr
vallhund
12/1/15, 1:09 AM

Syrgas till hundar på utställning?

Inlägg o mitt svar i en tråd på Bukefalos hund:

vallhund

vallhund Galaxhoppare

Ny

Alldeles nyss   #1072

isafore skrev:

En bekamt har varit på utställning och publicerade bilder på fb som hon fotade där. På två av bilderna visas en Engelsk Bulldogg som får syrgas!!! :eek::eek::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

WTF?????? :banghead::yuck::mad::down::rage::banghead:
Dom bilderna borde skickas pronto till SKK o FCI samt UKC!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Lizelda
12/1/15, 1:27 AM
#1

Jag jobbar som ringsekreterare och förra året (well, det här året antar jag) så jobbade jag på MyDog och vi hade Engelsk Bulldogg en av dagarna. Domaren sa efteråt när han fyllde i listan för genetiska rasproblem (glömt vad den heter) och han sa att om vi varit i USA så hade alla tjugotvå hundar haft andningsproblem. Vi hade inte en enda. Ja, det finns oerhört mycket problem i väldigt många raser, särskilt de trubbnosiga. Men! Det blir faktiskt bättre! Jag hoppas bara att det fortsätter bättra sig och att folk som avlar på dem börjar tänka med rätt del av kroppen.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

vallhund
12/1/15, 1:37 AM
#2

Jag vet att det blir bättre, sakta men säkert på populationsnivå, men ack vad sakta det går!
Mer från samma tråd:

  1. hemlig skrev:

    Vad sägs om människan som ställer en fråga om sin trubbnos på en sida på fb. Den har kräkts men är pigg. Hon vill inte ta den till veterinären om den inte är uttorkad, för den får såna problem med andningen då den stressar upp sig där :banghead:

    Japp och anledningen till att den kräks är för att den har dålig andning,suck !!