Annons:
Etikettofficiella-utställningar
Läst 3064 ggr
linda88
2015-01-25 15:11

EDS 2015

Idag har jag efter mycket krångel anmält Norma till EDS. Var massa krångel på NKK´s anmälningssida men efter massa mail till dom så. ka bli så kul. Vet att de kommer vara tuff konkurrens och tvekar ju på att de blir en vinnartitel men ska bli kul att bra komma dig o få lite semester. norge är ju dessutom väldigt vackert och jag har bra varit där på vintern innan så blir  kul o se de på sommaren. Någon som skall dit?

Annons:
Jamie+Engla
2015-01-25 23:47
#1

Vi tittar än, men de är riktigt vackert i Norge! Var uppe på en INT i somras och även en special längre in i Norge. VÄLDIGT vackert.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

ruth68
2015-01-26 21:09
#2

Jag och min kompis tänkte åka dit över dagen och ställa våra sheltiesystrar.

linda88
2015-01-26 22:02
#3

Kul :) Jag har ändå 50 mil att åka så jag har faktiskt unnat mig att bo på hotell över hela helgen. Hoppas kunna se lite mer av Norge också.

tezzla
2015-01-27 22:42
#4

spännande, vilket datum är det?

linda88
2015-01-27 23:32
#5

4 - 6 sep

tezzla
2015-01-29 11:26
#6

Tack ☺ då är ju min junior

Annons:
Kelin
2015-01-29 11:26
#7

#3 Tycker absolut att du skall unna dig resa till Norge och bo på hotell. Bara natur upplevelserna är värt ett besök! Sedan är det relativt nära för att vara EDS! ;)

linda88
2015-01-29 12:28
#8

#7 Heller hur! Bokade hotell redan i oktober för o vara säker på o få ett bra o relativt billigt rum nära motorvägen så jag slipper in i stan o krångla.  Hoppas verkligen de inte händer något så jag inte kan åka.

TrasselTroll
2015-01-30 15:32
#9

Jag skall ställa, bor bara ett par mil därifrån så det vore nästan dumt att inte passa på, ser inte för mig att jag kommer få en så fin chans att ställa på en så stor utställning igen.
Värt att nämna är att många av rasklubbarna passar på att hålla specialer i samband med EDS. Vilka klubbar det rör sig om kan man hitta här.
(Norsk Shetland Sheepdog Klubb står med men skall INTE ha special, det har blivit något fel där, har man sheltie är man välkommen på Norsk Collie Klubb's special om jag inte är helt felunderrättad).
NKK har satt som krav på klubbarna att specialerna inte får hållas längre ifrån Lilleström (där EDS hålls) än 50 km så det bör vara inom rimligt avstånd om man har bil. Nackdelen är priset, NKK har nämligen även satt som krav att ingen av klubbarna får ta ut lägre avgift än 590 nok för anmälning till specialen.

Till sist, här har NKK samlat lite länkar som kan vara bra att ha för den som vill ställa på EDS.

linda88
2015-01-30 17:36
#10

#9 Oj att specialklubbarna fått order om att vara så dyra hade jag ingen aning om. Jag tänker inte ställa på rasspecial. De norska settrarna är mer jaktavlade och ser helt annorlunda ut och troligtvis kommer ju norsk irländsk setter klubb välja en Norsk "jaktdomare". Domaren på EDS är också Norsk men mer neutral.

RibbonHunters
2015-02-07 00:09
#11

Jag funderar på att ställa om jag kan hitta någon att samåka med (inget körkort). Har aldrig varit på de riktigt stora utställningarna och ännu mindre på en utomlands så det hade varit riktigt kul att åka dit :D

Kelin
2015-02-07 16:13
#12

#11 Finns en Facebook sida som heter ''Samåkning till utställning'', där kan du säkert hitta någon/några att samåka med.

workwithpaws
2015-02-21 21:30
#13

Jag ska dit med våra corgis, ena är öppen då tror jag och valpen är junior. Hoppas på en juniortitel till lillen :) Vår ras har även vår Europeiska special i samband med EDS så vi kör båda i en smäll ;) hoppas på excellent båda dagarna. 

Vi bor också på hotell, väldigt roligt!

Annons:
Hekate47
2015-03-27 23:58
#14

Jag ska dit och ställa min Chinese crested hane ( naken ) men fattar inte hur jag hittar pm till rasspecialen vill kolla domare innan jag bestämmer mig för att anmäla till den också det är ju rätt dyrt någon som är bättre på Norska än vad jag är och kan hjälpa mig ? :D

TrasselTroll
2015-03-28 13:41
#15

Jag kan inte heller hitta ett pm till dig (snokade igenom sidorna lite snabbt nu). Slänger ut frågan på ett norskt hundforum så skall jag se om jag kan få fram ett bra svar.  :)

Elverpige
2015-03-28 14:10
#16

#14 Hittade domarlistan, här 🙂

Edit: såg nu att det kanske var pm till rasspecialen du sökte! Var lite för snabb där, haha!

TrasselTroll
2015-03-28 14:20
#17

#14 ok, efter lite letande och lite feedback från norskarna så har jag kommit fram till att det ser ut som om det skall hållas en special den 5/9 och att den hålls på samma ställe som själva EDS dvs Norges varemesse.
Däremot pm hittar jag inte, troligtvis för att detta inte är publicerat ännu (konstigt kan jag tycka men så är det).

OM NKK's system fortsätter fungera som det alltid gjort BÖR pm'et publiceras på den här adressen -
http://www.nkk.no/nkk/public/getStartnrAttachmentFile?UTID=150529
när det är klart. (Just nu är länken död, men spara den och gå in och se lite då och då så får du förhoppningsvis all information du letar efter så snart de publicerar den).
Lycka till! :)

Upp till toppen
Annons: