Annons:
Etikettallmänt
Läst 1365 ggr
Jaxination
12/18/14, 2:14 PM

Det här är Y :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj! Är ganska ny i denna gruppen och tänkte bara ge en kort presentation om min working beauty! Det här är True Fairytale's Believe In Me, men kallas till vardags för Yax (Jax). Är jack russell som ni kan se. Han är snart 2 ½ år gammal och bor hemma hos mig på foderavtal. Tanken är att den första parningen ska göras nästa år! 

Vi har hållt på och ställt ut under detta året, alltså vårt första utställningsår. Det har gått ganska blandat. Jag är en sådan tävlingsmänniska och får lätt prestationsångest. Vi började med MyDog, Lidköping och Askersund, 2 utställningar där vi fick Excellent utan CK och 3:a i klassen. Fina kritiker i övrigt. Men jag tröttnade och ville ge upp.. Han fick då prova att ställas med andra handlers och plockade då på sig ett CERT, R-CACIB och R-CERT! 

Då var det alltså matte det var fel på! ;) Med lite mer träning och pepp från andra provade vi igen i Ljungskile/Backamo. Där vann vi öppenklassen och blev 3:e bästa hane med CERT! :D

Så jag har nu lite abstinens att ta det där sista! Nästa utställning blir Vinnarutställningen i Kista i April. Hoppas det går vägen trots den tuffa konkuresens! :)

Vill ni läsa mer om oss/Yax och ALLT annat vi sysslar med så finns vi på www.jaxination.se, bara att kika in. Utställning är bara en bråkdel av vad vi gör! :)

Så skönt att ha en mix av arbete och utseende!

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Annons:
tezzla
12/18/14, 5:39 PM
#1

Han är så fin och ni är ett bra team. Håller tummarna för sista

LuLeLo
12/18/14, 8:12 PM
#2

Åh, jag blir så glad när jag stöter på aktiva hundägare som tränar mycket hund med andra raser än de vanliga tävlingsraserna! Underbart att du är så aktiv med dina hundar!

Tass Josephine

Upp till toppen
Annons: