Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 4792 ggr
LillPom
7/23/14, 10:03 PM

Utställning och kläder??

Hej alla!

Jag tänkte jag skulle försöka köpa en helt ny utställnings look… mest för jag tänkte att köper jag något som jag kopplar med utställning kanske jag känner mig mer modig? 

Men jag tänkte hur stor roll tror ni faktiskt kläder spelar i utställning på handlern? Jag tänkte ju köra på mina färger Orange och royal blue :)

Hur är ni klädda inför utställningarna?

Annons:
Jamie+Engla
7/23/14, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Skjorta och kjol. Lätt och enkelt, har även en svart kavaj inför en hemlig utställning vi ska till. Hihi

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Draken
7/25/14, 10:16 AM
#2

Jag brukar försöka ha kläder som stämmer överens med hundens pälsfärg, men som är diskret, så hunden inte kommer i skuggan.

Är osäker på hur vanligt det är, men jag vet att en del domare ser på helhetsbilden Hund-/Förare, och inte bara på hunden. Så det är väl något man skall tänka på.

#1 Jättesnygg outfit och diskret 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

linda88
7/25/14, 12:57 PM
#3

Jag tycker hel o ren är viktigast. Sen skall du ha kläder du själv trivs i och som inte döljer hunden. T.e.x svarta byxor om hunden är svart, stora pösiga fladdriga kläder som stör t.e.x lång kjol eller en lös tunika. *

Det som är ALLRA viktigast dock är din attityd. Du skriver - för då kanske jag känner mig lite mer modig. Vad är det du är "rädd" för? När jag visar hund bär jag mitt huvud högt, fin hållning, söker ögonkontakt med domaren o försöker le ( haha ibland är ja så koncentrerad så ja ser dum ut ;) ) min tanke i huvudet är hela tiden - kolla här kommer världens snyggaste hund o den attityden smittar oftast av sig till hunden.

Draken
7/25/14, 9:52 PM
#4

Mycket bra skrivet 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Kelin
7/25/14, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ignorera min leriga skor, över vattnat ridhus. Brukar ha hela rena kläder som sitter någorlunda, där jag kan röra mig och springa utan att de fladdrar för mycke om kläder eller visas för mycke hud.

tezzla
7/29/14, 8:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

väldigt olika, ibland jeans eller byxor, kavaj, blus, kjol, tröja, jag har ställt i olika, beroende på årstid och utställning, har ställt i leggings och långtröja och jacka engång i ridhus för jag glömde tröjan hemma, men det gick bra endå. lägger in några ex

Annons:
tezzla
7/29/14, 8:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

.

tezzla
7/29/14, 8:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

.

tezzla
7/29/14, 8:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

.

tezzla
7/29/14, 8:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

.

Upp till toppen
Annons: